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フォーミュラカーの重心の前後位置の適正化について
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/9583
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/958328eaa9c1-3f2b-400d-ad1d-d8c996885665
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2010-10-26 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | フォーミュラカーの重心の前後位置の適正化について | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Suitable Longitudinal Position of Center of Gravity of a Formula Car | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者 |
野崎, 博路
× 野崎, 博路
× 木津, 志基
× 植田, 好弘
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言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題 | Automobile, Maneuverability, Vehicle dynamics, Stability | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Nozaki, Hiromichi | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Kizu, Masahito | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Ueda, Yoshihiro | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学理工学部機械工学科 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学総合理工学研究科メカニックス系工学専攻 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学総合理工学研究科メカニックス系工学専攻 | |||||||||||||||||
版 | ||||||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||||||
出版者 | 近畿大学理工学部 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
近畿大学理工学部研究報告 en : Journal of the Faculty of Science and Engineering, Kinki University 号 42, p. 37-43, 発行日 2006-09-01 |
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ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 03864928 | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | In general, the longitudinal position of the center of gravity of a vehicle has a great influence on lateral acceleration in critical cornering. Most rear-wheel-drive vehicles (front engine, rear-wheel drive) have a tendency to be over-steered because the driving power acts on the rear wheels, and so the forward weight distribution is large. As such, the vehicle has an under-steer tendency in this respect and an overall balance is achieved. On the other hand, because formula cars are very light compared to general vehicles, the used area of the vertical wheel load-maximum cornering force characteristic, differs greatly from general vehicles. That is, although general vehicles use a nonlinear area for the vertical wheel load-maximum cornering force characteristic of the tire, a comparatively light formula car uses an almost linear area in the vertical wheel load-maximum cornering force characteristic of the tire. A weight distribution of approximately 40:60 with slightly heavier rear wheels is preferable, because the comparatively light formula car is influenced only slightly by the inner-wheel/outer-wheel load movement by the front/rear weight distribution and the roll rigidity distribution. | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 本文データの一部はCiNiiから複製したものである。 | |||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf |