ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 英語研究会紀要
  4. 6(2010)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 英語研究会紀要Kinki University English Journal
  4. 6(2010)

Focalization strategies and the ideological positioning of the author and reader in learners' narratives of classroom activities

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/5490
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/5490
c0165b2f-1d9f-464a-82e2-0d1eae2d6f96
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12314114-20100831-0067.pdf AA12314114-20100831-0067.pdf (3.7 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-10-04
タイトル
タイトル Focalization strategies and the ideological positioning of the author and reader in learners' narratives of classroom activities
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 教室内活動としての学習者のナラティブにおける「観点」の設定と著者・読者のイデオロギー的位置づけ
著者 Squires, Todd

× Squires, Todd

Squires, Todd

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 ideology, modality, narrative, focalization, subjectivity, イデオロギー, モーダリティー, ナラティブ, 観点, 主観性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 スクワイヤーズ, トッド
著者 所属
値 Associate Professor; School of Law, Kinki University
著者所属(翻訳)
値 近畿大学法学部; 准教授
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学英語研究会
書誌情報 Kinki University English Journal
en : 近畿大学英語研究会紀要

号 6, p. 67-87, 発行日 2010-08-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18827071
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article represents a continuation of the author's exploration of using narrative as a tool for understanding how learners' subjectivity is linked to the acquisition of foreign languages. Here, point of view, or focalization, is argued to be of key significance in the construction of a “narrating I” which can only take shape within the ideological confines of a specific economic and social milieu. The paper demonstrates how the tools of narratology and its ideas of subjectivity and perspective can be used to analyze student-produced narratives. It is argued that student writers use various narrative strategies to create either sympathy or identification in the reader. (和文) 本論文は物語(narrative)を分析上の用具として利用して、学習者の主観性と外国語学習の関わりを検討するものである。物語の「観点」は「物語る私」を構造する上で重要であり、それを特定の経済的・社会的環境におけるイデオロギー的限界内においてのみ具体化するものである。本論文では物語学(narratology)の手法と、「主観性」および「観点」の観念を用いて、学生が書いた2つのナラティブを分析する。これらの学生は様々な物語上の手法を用いることで、「共感」あるいは「一体感」を読み手に引き起している。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-21 00:50:34.558495
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3