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アイテム
おもてなし経営企業選のビジネスデータにおける数量化分析とクラスター分析を用いた一解析法
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/23820
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/238203d858d99-1f6e-4864-b95e-0261e355a88f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2023-03-22 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | おもてなし経営企業選のビジネスデータにおける数量化分析とクラスター分析を用いた一解析法 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Solution Method of Quantification and Cluster Analysis for the Winners in the Selection of Businesses Achieving Omotenashi Customer Service | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者 |
片岡, 隆之
× 片岡, 隆之
× 高山, 智行
× 谷崎, 隆士
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言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題 | Omotenashi Customer Service, Quantification Analysis, Cluster Analysis | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | KATAOKA, Takayuki | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | TAKAYAMA, Tomoyuki | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | TANIZAKI, Takashi | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学 | |||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||||||||||
版 | ||||||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||||||
出版者 | 近畿大学次世代基盤技術研究所 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
近畿大学次世代基盤技術研究所報告 en : Annual Report of Fundamental Technology for Next Generation Research Institute, Kindai University 号 13, p. 71-78, 発行日 2022-12 |
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ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 21858802 | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | 現在,日本の「おもてなし経営」は様々な分野で世界中から注目を浴びており,日本のサービス産業生産性向上の体系的指針として,質の高いサービスを提供している企業・団体の先進的な取り組みを分析し,業種や地域の強みを活かすことができるベストプラクティスを検討し普及させることが,解決策の1つとして挙げられている.しかしながら,官公庁などの各種報告書に目を向けると,それらのデータを分析し,各業種の関連性や特徴を抽出するまでには至っていない.そこで本研究では,経済産業省が選定した「おもてなし経営企業選」の受賞企業・団体データに着目し,業種や地域の関連性について,数量化III類とクラスター分析を用いてグルーピングするとともに,キーワードを統計的に検定することにより,従来の単純集計だけでは浮かび上がってこなかった特徴的傾向を導き出すとともに,新しい視点での今後のサービス産業における「おもてなし経営力向上」のための戦略について考察する.\ Abstract: This paper deals with regional and business type management issues by analyzing the winners in the selection of businesses achieving omotenashi customer service. Firstly, the types of evaluations based on their regional and business type management issues are classified and mapped by applying quantification analysis to the winners of the selection of businesses achieving omotenashi customer service. Secondly, some relational groups are indicated by each distance based on cluster analysis. Thirdly, some key words are led by the KJ method for all winners and are verified for the relational groups. Finally, the new strategies and the potentials of coordination for businesses achieving omotenashi customer service are discussed. |
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目次 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | III. 論文集 3. 再録論文 |
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内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | [再録元] Journal of Japan Association for Management Systems | |||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf |