WEKO3
アイテム
保育者志望学生への歌唱指導に関する一考察―日本語の5つの母音に注目して―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/23786
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/23786e3f721cf-59ac-4d24-b16b-8a72017ddcdc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-09 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 保育者志望学生への歌唱指導に関する一考察―日本語の5つの母音に注目して― | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Study on Teaching Singing to Students Aspiring to Become Childcare Workers ―Focusing on the five vowels of the Japanese language― | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
中野, 亮子
× 中野, 亮子
× 江川, 靖志
|
|||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | vowels, singing instruction methods | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Nakano, Ryoko | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Egawa, Yasushi | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 講師 | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 講師 | |||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
値 | Kindai University Kyushu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
値 | Kindai University Kyushu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||||
版 | ||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 52, p. 143-152, 発行日 2022-12 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | [Abstract] There are five vowels in modern Japanese and it requires technical practice to sing so that all the vowels sound homogeneous. For students who are beginning to learn vocal music, the vowels "i" and "u" tend to be difficult to sing and difficult to hear. This study focuses on the vowels in the lyrics of children's songs included in the piano textbook of Kyushu Junior College, Kinki University, and examines how singing instruction methods can be improved to make all vowels sound homogeneous. | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 著者主要担当科目(中野):音楽(声楽) 著者主要担当科目(江川):音楽(器楽・声楽), 音楽(理論) |
|||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |