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アイテム
GISによる名古屋市におけるスーパーマーケットの立地分析
https://doi.org/10.15100/00023298
https://doi.org/10.15100/000232988d249167-4b1c-48ca-bc10-f5fa8a49e15c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2022-12-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | GISによる名古屋市におけるスーパーマーケットの立地分析 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Location Analysis of Supermarkets in Nagoya using GIS | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
角野, 浩
× 角野, 浩
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | GIS(Geographic Information System), 立地分析(Location Analysis), スーパーマーケット, 集客圏(catchment area), 名古屋市 GIS (Geographic Information System), Location Analysis, Supermarket, Catchment Area, Nagoya |
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資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15100/00023298 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
SUMINO, Ko | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経済学部; 教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 20, 号 2, p. 53-82, 発行日 2022-11-30 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24333085 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要旨]本研究では,名古屋市におけるスーパーマーケットの立地条件について,GISを用いて分析した。スーパーマーケットの立地評価は,名古屋市内在住の世帯数を基準とした。まず名古屋市の最高地価点からの距離帯を考慮して立地条件を検証した。スーパーマーケットの集客圏は車などで利用する3km 圏内の世帯数として立地評価した。さらに名古屋市内の主なJRや地下鉄などの駅からの5km 圏内のスーパーマーケットの店舗数により立地分析した。 [Abstract] This study clarified the location conditions of supermarkets in Nagoya using GIS. The location evaluation of supermarkets is based on the number of households living in Nagoya. First, we verified the store location conditions considering the distance zone from Nagoya's highest land price point. The customer gathering area of supermarkets is evaluated as the number of households using a car within a 3-km radius of each facility. Furthermore, the number of stores within a 5-km radius from the JR or subway stations in Nagoya is evaluated as the location evaluation of supermarkets. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |