WEKO3
アイテム
The many faces of English Medium Instruction in Japanese universities: Introducing ‘EMI-local’
https://doi.org/10.15100/00023297
https://doi.org/10.15100/000232975cdc2121-31df-43aa-9327-5cb8c49aa385
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-12-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The many faces of English Medium Instruction in Japanese universities: Introducing ‘EMI-local’ | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
Harris, Justin
× Harris, Justin
× Strefford, Patrick
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | internationalization, education policy, English medium instruction | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15100/00023297 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経済学部; 准教授 | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 京都産業大学国際関係学部; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Faculty of Economics, Kindai University. | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Faculty of International Relations, Kyoto Sangyo University. | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 20, 号 2, p. 31-52, 発行日 2022-11-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24333085 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] This paper outlines the implementation of EMI in Japan. Beginning with a brief history, it then describes EMI in Japan from three perspectives; as government policy, at the institutional level, and how it is implemented in the classroom. In doing so, it provides examples from EMI initiatives and representative institutions. It then introduces ‘EMI-local’, which we argue is a way to clearly categorize the way in which EMI is carried out in many tertiary institutions throughout Japan. Finally, it discusses issues that affect the successful implementation of EMI-local, and how programs might move more towards ‘EMI proper’. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |