WEKO3
アイテム
〈論文:Paper〉オンサイトならびにオンラインでの科学実験教室 − モノ作りの面白さを伝える
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/23055
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/23055bea6ad66-58c1-437c-a92d-f83726af2f30
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-09-12 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 〈論文:Paper〉オンサイトならびにオンラインでの科学実験教室 − モノ作りの面白さを伝える | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Online and Onsite Experimental Science Classes − To notify interesting of manufacturing | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
木村, 隆良
× 木村, 隆良
× 新居 毅人
|
|||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Kimura, Takayoshi | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Arai, Takahito | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 近畿大学理工学総合研究所 | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 近畿大学理工学総合研究所 | |||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
値 | Science and Technology Research Institute, Kindai University | |||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
値 | Science and Technology Research Institute, Kindai University | |||||||||||||
版 | ||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学理工学総合研究所 | |||||||||||||
書誌情報 |
理工学総合研究所研究報告 en : Annual Reports by Science and Technology Research Institute 号 33, p. 5-26, 発行日 2022-05-31 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 09162054 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | [概要]オンラインおよびオンサイトで体験型科学実験を児童生徒と実施した。オンラインでは児童生徒の斬新なアイデアによる実験結果が見られ、オンサイトでの違いを検討した。オンラインおよびオンサイト体験科学実験の5種の長短を比較した。オンラインでの体験実験およびオンサイトでの体験実験に於いて検討すべき事項が明らかになった。 [Abstruct] Experience-based scientific experiments were conducted with children online and on-site. Online, we saw the results of experiments with innovative ideas from children and students, and examined the differences on-site. We compared the advantages and disadvantages of five types of online and on-site experiential science experiments. The matters to be considered in the online experience experiment and the on-site experience experiment were clarified. |
|||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |