WEKO3
アイテム
〈論文〉保育者の「学習」のための経験の諸相-国内学術誌の先行研究レビュー-
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22610
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2261008c3c3c8-e9dd-40b9-a944-a59589315bdc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-05-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉保育者の「学習」のための経験の諸相-国内学術誌の先行研究レビュー- | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈THESIS〉The Process of Nursery Teacher’s learning through Experience ―A Literature Review― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
垂見, 直樹
× 垂見, 直樹
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | nursery teacher, experience, nursery teachers’ learning, literature review | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Tarumi, Naoki | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University Kyushu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 51, p. 29-43, 発行日 2021-12 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] The purpose of this paper is to review previous domestic studies on childcare experience and learning. It is examined the achievements of research on in-service experience and learning of Japanese nursery teachers and future research in this field. The target is peer-reviewed papers published in domestic academic journals since 2000. As a result of the analysis, the main themes in the research so far were: (1) experience regarding the difficulty of Japanese nursery teachers, (2) reflection, and (3) the role of coworkers. Overcoming difficult experiences is an important trigger for the growth of nursery teachers. In addition, it was confirmed that the quality of reflection is also important, and that the presence of colleagues (especially for newcomers) is important as a condition to support them. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 著者主要担当科目:保育内容総論, 教育方法論, 教育実習事前事後指導 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |