ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 12(2)2021

〈Articles〉 The Validation of a Metacognitive Awareness Listening Questionnaire

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22308
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22308
cacc05e7-297a-401a-90a5-5d6290e0f6c0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12515036-20211130-0001.pdf AA12515036-20211130-0001.pdf (1.3 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-02
タイトル
タイトル 〈Articles〉 The Validation of a Metacognitive Awareness Listening Questionnaire
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉リスニングに関するメタ認知アンケート「MALQ」の検証
著者 JOYCE, Paul

× JOYCE, Paul

JOYCE, Paul

ja-Kana ジョイス, ポール

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 listening, metacognitive strategies, MALQ, validation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 所属
値 近畿大学法学部; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kindai university center for liberal arts and foreign language education journal. Foreign Language edition

巻 12, 号 2, p. 1-19, 発行日 2021-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432454X
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract]This article reports on the validation of the Metacognitive Awareness Listening Questionnaire(MALQ)(Vandergrift, 2005). The data for this study was collected over two test administrations. The first involved 97 participants and was used to verify the suitability of the MALQ for the target population: Japanese L2 learners of English. The second stage of data collection involved 575 participants. The data was analyzed using both classical testing theory and item response theory. Principal components analysis (PCA) was used to explore the responses from the second stage. Three components emerged: directed attention, planning-evaluation, and problem solving. Overall, the results showed the questionnaire to have many robust psychometric qualities. However, shortcomings in the survey were also detected. These included a misfitting item, a need for items that were more challenging, a relatively modest amount of the total variance in the results explained by the PCA solution, and the underrepresentation of an important part of the target construct within the survey. As such, it is concluded that while the questionnaire can be a useful source of information on learners’ listening cognition, there are limitations to its capacity to accurately measure the target construct.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻:応用言語学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:31:17.584297
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3