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〈論文〉体験デザインとシグネチャー・ストーリーの創造
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22233
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/222334aa8b363-a275-4ae6-aad6-585d1b7361b5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2021-12-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉体験デザインとシグネチャー・ストーリーの創造 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉Experience Design and Creation of Signature Stories | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
廣田, 章光
× 廣田, 章光
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 顧客体験, ナラティブ, ストーリーデザイン経営, ブランド, シグネチャー・ストーリー | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Hirota, Akimitsu | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経営学部; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 68, 号 1, p. 383-409, 発行日 2021-09-30 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]本稿では,グローバル・ブランドの構築においてデザインの分野で活用されている「ストーリー」の観点から調査,考察を行う。経営にデザインが持つ有効性を活用し,競争力を高める経営をデザイン経営と呼ぶ。そして,デザイン経営には,ブランド構築への効果が指摘されている(経産省・特許庁2018)。一方,ブランド研究領域では,近年ストーリーに注目した研究(Aaker 2018)が存在する。本研究はデザイン経営の実践における重要要素である,顧客の体験創造と,その実現における「ストーリー」に注目する。そして独自のブランド・ポジションを構築するための顧客体験とストーリー創造に関する要件を明らかにする。そのため本研究では,世界的に高いブランドを構築しているナイキのマーケティング事例を採りあげる。そして体験のデザインとストーリーとの枠組みを通じて,トップアスリートを活用したストーリー創造と体験創造について考察した。 [Abstract] Management that utilizes the effectiveness of design for management and enhances competitiveness is called “design management”. And it has been pointed out that design management has an effect on brand building (Ministry of Economy, Trade and Industry, Japan Patent Office 2018). On the other hand, in brand research, in recent years, there is research focusing on “narrative” (Aaker 2018). This research focuses on the “narrative” in creating customer experiences and realizing them, which are important elements in the practice of design management. It then identifies the requirements for customer experience and storytelling to build a unique brand position. This study take up the marketing case of Nike, which is building a high brand worldwide. Then, this study explained about narrative creation and experience creation utilizing top athletes through consideration of experience design and narrative framework. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |