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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 68(1)2021

〈論文〉文化観光コンテンツを活用した地域観光ブランドの再構築

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22230
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22230
83eeb3c0-9c24-4a19-9337-adda415cda7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20210930-0325.pdf AN10437975-20210930-0325.pdf (1.6 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-21
タイトル
タイトル 〈論文〉文化観光コンテンツを活用した地域観光ブランドの再構築
タイトル
タイトル 〈Articles〉Reinvention of the Regional Tourism Brand Image, Taking Advantage of Cultural Tourism’s Features
言語 en
著者 金, 相俊

× 金, 相俊

金, 相俊

ja-Kana キム, サンジュン

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 文化観光コンテンツ, 地域観光ブランド, 観光産業
The content of cultural tourism, Regional tourism brands, Tourism industry
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Kim, Sangjun
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 68, 号 1, p. 325-337, 発行日 2021-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [要旨]本稿は文化観光コンテンツを活用した地域観光ブランドの再構築に関する考察である。地域観光振興における文化観光コンテンツの重要性に着目し,かつて韓国で行われた文化観光市場育成事業の事例を検討した。ケーススタディを通して,地域観光の新しいブランドイメージを創造するにあたっては,既存の文化観光コンテンツから一つ選択し,それに魅力的な要素を組み合わる形で進めることが,新しいイメージを最初から構築するよりも効果的であることが明らかになった。なお,この過程においては地域住民,専門家,国,地方自治体の協力の重要性も確認できた。本稿の結論として,地域における個々の文化観光の要素とのイメージ,スローガン,ストーリーテリングなどを連携させることで,地域の観光ブランドを再構築することを提案した。
[Abstract] This paper describes the consideration of the reinvention of regional tourism brand image, taking advantage of cultural tourism’s features. It assessed “the expanding cultural tourism markets project” which held in Korea as a case study, focusing especially on the importance of cultural tourism’s features in the promotion of regional tourism. According to the results of the case studies, in order to create a brand new image of the local area, selecting one of the existing contents and making it in conjunction with the various attractive elements would be much more efficient than creating a new image from scratch. In addition, we recognized the importance of the cooperation of local citizens, regional experts, the national government, and local governments. We also suggest that recreating the regional tourist brand and implementing this new strategy can be possible through the connective cooperation of the regional culture, the image of tourism content, the various slogans, and the storytelling atmosphere.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 20:10:53.211893
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