WEKO3
アイテム
〈論文〉ウィズ/アフターコロナ時代の販売方法試行
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22226
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2222608db13ea-4c29-476f-8590-76ded2145552
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉ウィズ/アフターコロナ時代の販売方法試行 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉Trials of Sales Methods Towards With/After Corona Era | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
頭師, 暢秀
× 頭師, 暢秀
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | コロナ, 黙売, 手話, リモート接客, twitter | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Zushi, Nobuhide | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学短期大学部; 准教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 68, 号 1, p. 253-269, 発行日 2021-09-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]新型コロナウイルスの感染拡大を前提とした新しい生活様式への変容を求められている。そこで,コロナ禍での実店舗における顧客コミュニケーションデザインとして,5種の販売手法を試行した。アクションリサーチによる分析の結果は,次の通りである。新規商品の販売時における POP 広告の集客性を確認した。また,POP サイネージは,POP にもまして高い集客性を示した。さらに,twitter による懸賞企画に広報効果を認めた。一方で,対人による黙売とリモートによる接客は,来店客をむしろ遠ざけてしまう可能性を示した。しかし,これらの接客方法は,ウィズ/アフターコロナ時代を見すえて修正を試みる価値がある。実務上の改善と手話の普及が必要だろう。 [Abstract] Corona (COVID-19) related chaos importuned us to adapt to the New normal. Under such circumstances, this research attempted five new sales methods as communication design for customers in the actual store. The results obtained through action research are as follows. Point of Purchase (POP) advertising for a new product is effective in attracting customers. POP signage appeared more effective than POP. And, prize promotion by twitter showed appealing effect. Meanwhile, interpersonal selling with no talk and remote customer service possibly alienated customers. However, these customer service methods are worth modifying towards With/After Corona era. The discussion suggested that we need to identify practical solutions and familiarize sign language. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |