ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 68(1)2021

〈論文〉ウィズ/アフターコロナ時代の販売方法試行

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22226
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22226
08db13ea-4c29-476f-8590-76ded2145552
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20210930-0253.pdf AN10437975-20210930-0253.pdf (1.8 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-21
タイトル
タイトル 〈論文〉ウィズ/アフターコロナ時代の販売方法試行
タイトル
タイトル 〈Articles〉Trials of Sales Methods Towards With/After Corona Era
言語 en
著者 頭師, 暢秀

× 頭師, 暢秀

頭師, 暢秀

ja-Kana ズシ, ノブヒデ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 コロナ, 黙売, 手話, リモート接客, twitter
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Zushi, Nobuhide
著者 所属
値 近畿大学短期大学部; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 68, 号 1, p. 253-269, 発行日 2021-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要]新型コロナウイルスの感染拡大を前提とした新しい生活様式への変容を求められている。そこで,コロナ禍での実店舗における顧客コミュニケーションデザインとして,5種の販売手法を試行した。アクションリサーチによる分析の結果は,次の通りである。新規商品の販売時における POP 広告の集客性を確認した。また,POP サイネージは,POP にもまして高い集客性を示した。さらに,twitter による懸賞企画に広報効果を認めた。一方で,対人による黙売とリモートによる接客は,来店客をむしろ遠ざけてしまう可能性を示した。しかし,これらの接客方法は,ウィズ/アフターコロナ時代を見すえて修正を試みる価値がある。実務上の改善と手話の普及が必要だろう。
[Abstract] Corona (COVID-19) related chaos importuned us to adapt to the New normal. Under such circumstances, this research attempted five new sales methods as communication design for customers in the actual store. The results obtained through action research are as follows. Point of Purchase (POP) advertising for a new product is effective in attracting customers. POP signage appeared more effective than POP. And, prize promotion by twitter showed appealing effect. Meanwhile, interpersonal selling with no talk and remote customer service possibly alienated customers. However, these customer service methods are worth modifying towards With/After Corona era. The discussion suggested that we need to identify practical solutions and familiarize sign language.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:10:56.695657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3