WEKO3
アイテム
〈論文〉エスニックな食品の国際化についての考察―マーケティングにおける文化的特性の視点から―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22217
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22217090d1571-0d70-4b30-b2e7-f6e54b3f943a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉エスニックな食品の国際化についての考察―マーケティングにおける文化的特性の視点から― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉A Study on the Internationalization of Ethnic Foods: From the Perspective of Cultural Characteristics in Marketing | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
山口, 隆英
× 山口, 隆英
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | エスニックな食品, 製品, 消費者の購買行動, 文化的特性のミスマッチ, マーケティング活動 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Yamaguchi, Takahide | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 兵庫県立大学国際商経学部; 教授 | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 68, 号 1, p. 63-79, 発行日 2021-09-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]エスニックな食品は,物的な部分に加えて,文化的特性などの形を伴わない部分から構成されている。他方で,エスニックな商品の消費者の購買行動も,その国の文化的特性に影響を受けている。エスニックな食品の国際的な販売には,製品の出身国の文化的特性と,消費者が所属する国の文化的特性とのミスマッチを解消していく必要がある。このミスマッチを解消するために,進出先でのマーケティング活動にどのような課題があるかを明らかにすることが本稿の課題である。国際的な活動において生じる偶発的な出来事への対応と,マーケティング活動という意図的活動の融合が必要となってくる。 [Abstract] Ethnic foods consist not only of physical components, but also of non-physical components such as cultural characteristics. On the other hand, the purchasing behavior of consumers of ethnic foods is also influenced by the cultural characteristics of the country of origin. For the international marketing of ethnic food products, it is necessary to eliminate the mismatch between the cultural characteristics of the country of origin of the product and the cultural characteristics of the country to which the consumer belongs. The task of this paper is to sort out what issues need to be addressed in marketing activities in the destination country in order to eliminate this mismatch. The critical issue is the integration of the human activity of marketing activities with the response to contingencies that arise in international activities. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |