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〈原著論文〉操縦安定性の気持ちよさに関する主観評価の試乗評価動画に基づいた分類
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/22032
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/220321ca01bef-5fa6-45c4-8272-7277a0b83acc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2021-09-28 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈原著論文〉操縦安定性の気持ちよさに関する主観評価の試乗評価動画に基づいた分類 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Classification of subjective evaluation of the comfort of steering stability based on the test drive evaluation video | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
酒井, 英樹
× 酒井, 英樹
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Vehicle dynamics, Handling, Stability and control, Subjective evaluation, Video | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
SAKAI,Hideki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学工学部 ロボティクス学科; 准教授: 近畿大学次世代基盤技術研究所; 准教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学次世代基盤技術研究所 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学次世代基盤技術研究所報告 en : Annual Report of Fundamental Technology for Next Generation Research Institute, Kindai University 巻 12, p. 65-71, 発行日 2021-08 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858802 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Stability and control of automobiles competes with other vehicles in fun domain. Thus,I propose a subjective evaluation method for developing a vehicle with more fun handling.In this paper, the results of investigating the test drive video from the viewpoint of vehicle dynamics are classified into two degrees of freedom in plane, transient and quasi-static steering reaction torque, steering wheel behavior, roll and pitch. The subjective evaluation results based on these can be understood kinematically and can be reflected into vehicle design. | |||||||||
目次 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Ⅲ.論文集 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |