WEKO3
アイテム
〈論文・報告〉高等学校学習指導要領におけるマネジメント分野科目についての理解
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21955
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21955f7419982-3476-49fa-bda1-1c5341f55c35
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-08-25 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 〈論文・報告〉高等学校学習指導要領におけるマネジメント分野科目についての理解 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 〈PAPERS and REPORTS〉Understanding of management field subjects in the high school curriculum guidelines | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
藤, 久士
× 藤, 久士
× 中牟田, 智朗
|
|||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | 高等学校学習指導要領, マネジメント分野, ビジネス・マネジメント, グローバル経済, ビジネス法規 High school curriculum guidelines, Management field, Business management, Global economy, Business regulations |
|||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Tou,Hisashi | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Nakamuta,Tomoaki | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 精華女子短期大学; 講師 | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 近畿大学産業理工学部経営ビジネス科; 准教授 | |||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||||||
版 | ||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学産業理工学部 | |||||||||||||
書誌情報 |
かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告 en : Reports of Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kindai University 号 32, p. 47-52, 発行日 2021-06-30 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13495801 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 〈Abstract〉In the new high school study guidance guidelines, the composition of subjects has been changed in order to realize commercial education that suits the times. “Business economy” and “business economy application” were separated and consolidated into “business management” and “global economy”, and “economic activity and law” became “business regulations”. This paper gives an overview of the new high school curriculum guidelines and examines the subjects in the management field mentioned above. | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |