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〈論文〉中小企業の1日インターンシップについての実証的検討
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21906
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21906f54ac849-2c54-48e5-b6e8-ece13b827e94
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2021-07-08 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉中小企業の1日インターンシップについての実証的検討 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉Empirical study on one-day internships for small and medium-sized enterprises | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
岩井, 貴美
× 岩井, 貴美
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 1日インターンシップ,中小企業 One-day internships, Small and medium-sized enterprises |
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資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Iwai, Takami | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経営学部; 特任講師 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 67, 号 2, p. 97-107, 発行日 2020-12-31 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [本旨]本研究では,近年増加の傾向にある1日インターンシップについて着目した。年々,1 日インターンシップを実施する企業,参加する学生は増えているが,実態調査はあまり行われていない状況である。そこで,本研究では,本学のキャリアセンターに訪れた中小企業118社を対象にアンケート調査を実施した。その結果,1 日インターンシップを実施している企業は,全体の6割であった。また,実施していない企業の理由としては,「受入態勢や制度が整っていない」,「実施を検討中」,「2~3日間のインターンシップを行っている」などが挙げられた。さらに,中小企業は,1 日インターンシップを採用の準備段階として捉え,多くの学生と接触し,企業へエントリーする学生を増やすことを目的としていることが明かになった。 [Abstract] In this study, we focused on one-day internships, which have been increasing in recent years. The number of companies and students participating in one-day internships is increasing year by year, but there are not many fact-finding surveys. Therefore, in this study, we conducted a questionnaire survey of 118 companies that visited our University Career Center. As a result, 60% of companies have a one-day internship. In addition, the reasons for the companies that did not carry out were “the acceptance system and system are not in place”, “consideration of implementation”, and “two to three days of internship”. Furthermore, it became clear that small and medium-sized enterprises saw the one-day internship as a preparatory stage for recruitment, and aimed to reach out to more students and increase the number of students to enter. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |