ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 九州短期大学研究紀要
  4. 50(2020)

〈論文〉幼児教育・保育現場における発達障害児および未診断の発達障害の傾向のある幼児への「特別な支援」に関する実践研究の現状と課題

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21611
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21611
cb190ac2-47de-4430-88ba-8f57cf3bd161
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10297606-20201200-0057.pdf AN10297606-20201200-0057.pdf (1.5 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-12
タイトル
タイトル 〈論文〉幼児教育・保育現場における発達障害児および未診断の発達障害の傾向のある幼児への「特別な支援」に関する実践研究の現状と課題
タイトル
タイトル 〈THESIS〉The Research and Issues of “Supports with Special Needs” for Infants of Developmental Disorders or Characteristics of Developmental Disorders in Kindergartens and Nursery Schools.
言語 en
著者 橋本, 翼

× 橋本, 翼

橋本, 翼

ja-Kana ハシモト, ツバサ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Kindergartens and Nursery Schools, Supports for Children with Special Needs, Inclusive childcare
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Hashimoto,Tsubasa
著者 所属
値 近畿大学九州短期大学保育科; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学九州短期大学
書誌情報 近畿大学九州短期大学研究紀要
en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College

号 50, p. 57-72, 発行日 2020-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09164383
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] The purpose of this paper is to reveal tendency of recent studies on “supports with special needs” for infants of developmental disorders or characteristics of developmental disorders in kindergartens and nursery schools. The papers published from 2015 to 2020 were discussed in this study. The papers were categorized into five. 1)The papers about teachers in kindergartens and nursery schools experienced and felt difficulty about supporting for infants with developmental disorders or characteristics of developmental disorders. 2)The papers of training about supporting infants of developmental disorders or characteristics of developmental disorders. 3)The papers of cooperating between kindergarten teachers or nursery school teachers and specialists about supporting children with special needs. 4) The papers of “individualized teaching plan” or “individual educational support“. 5) The papers of case studies in kindergartens and nursery schools about supporting infants with developmental disorders and characteristics of developmental disorders. In conclusion, the author suggests that studies about “supports with special needs” from the viewpoint of “partnership with kindergarten and nursery school teachers” have to be made for realizing “ Inclusive childcare”.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者主要担当科目:教育相談, 障害児保育
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:05:45.156931
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3