WEKO3
アイテム
The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21429
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2142948c5ffc1-19b1-49c5-9f91-36edff295bfb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
ハリス, ジャスティン
× ハリス, ジャスティン
× Leeming, Ian Paul
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | SLA, TBLT, present practice produce, self-efficacy, speaking | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||||||
資源タイプ | research report | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Harris, Justin | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Leeming, Ian Paul | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経済学部; 准教授 | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経済学部; 准教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||
著者 役割 | ||||||||||
値 | 研究代表者 | |||||||||
著者 役割 | ||||||||||
値 | 研究分担者 | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学 | |||||||||
書誌情報 |
科学研究費助成事業研究成果報告書 (2019) p. 1-6, 発行日 2020 |
|||||||||
リンクURL | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-17K02910/ | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 研究成果の概要(和文):この研究によって、「従来の教授法」と「Task-based Language Teaching」2種の異なる英語教授法を、大学での授業で1年間使用し、その結果を比較し効果を検証致しました。結果は、「従来の教授法」より「Task-based Language Teaching」による教授法の方が、学生のスピーキング力向上のスピードが早く、特に短期間の英語学習においては、「Task-based Language Teaching」の方がより英語力向上に効果的であるという事が実証されました。研究成果の概要(英文):The research proceeded closely in line with the original submitted plan. The first year was spent in preparation for data collection which occurred in the second year of the project. The final year was spent processing and analyzing the collected data and we began writing up the findings for publication. We also presented the findings at two international conferences during the final year of the project. To date, we have submitted one completed publication which is currently under review in an international peer-reviewed journal. We have two other papers currently in preparation. With regard to the main findings, results showed that although the final gains in English speaking proficiency for both groups in the experiment were the same, the growth patterns were very different depending on the pedagogical approach taken. Our findings showed that task-based language teaching leads to quicker gains in speaking proficiency and therefore may be more suitable to short-terms courses. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 研究種目:基盤研究(C); 研究期間:2017~2019; 課題番号:17K02910; 研究分野:English language education; 科研費の分科・細目: | |||||||||
資源タイプ(WEKO2) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Research Paper | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |