@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00021267, author = {井上, 治}, issue = {2}, journal = {生駒経済論叢, Ikoma Journal of Economics}, month = {Nov}, note = {[概要]本論では,Google Forms を用いて集めた,『公式 TOEIC ® Listening & Reading問題集1』の学生の解答データを分析することを通して,TOEIC ® Listening & ReadingTest のリスニング・セクションとリーディング・セクションのそれぞれのパートに関して,新たな指導方法を見つける,および,主観的な思い込みによる誤った指導方法を改めることを試みる。 [Abstract] This paper analyzes the students’ answer data of the questions in “TOEIC® Listening & Reading Test Official Practice Book: Book 1,” which was collected by using Google Forms. Through this analysis, the author aims to find new teaching methods, as well as incorrect teaching methods based on the subjective impression, for each part of the Listening and Reading sections of the TOEIC ® Listening & Reading Test., application/pdf}, pages = {27--50}, title = {〈論文〉TOEIC ® Listening & Reading Test の各パートの指導方法を考える―学生の解答データの分析を通して―}, volume = {18}, year = {2020}, yomi = {イノウエ, オサム} }