WEKO3
アイテム
〈論文〉保育者養成校学生の語彙力・表現力・発想力を見るための一考察
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/21147
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/211479d3d5efb-bfb2-40b3-ad46-6a62ca310078
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-10-09 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉保育者養成校学生の語彙力・表現力・発想力を見るための一考察 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈THESIS〉An observation on Vocabulary, Expression, Imagination of students of Nursery School Training Course | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
皆川, 晶
× 皆川, 晶
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | picture book, vocabulary, expressive power, power of idea, imagination | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Minagawa,Aki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学九州短期大学保育科; 准教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 49, p. 52-65, 発行日 2019-12 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstruct]Children can nurture their language,working their imagination,and developing their image.Vocabulary and Expression come to be important to the student’s abilities of the nursery school in order to bring up their language.Therefore, the research to know their vocabulary and expression was made to those who will work as nursery school teachers by watching a picture,and finding some word in it.Based on the result of the research, to raise the quality as the nursery teacher the key method of teaching is studied. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 著者主要担当科目:言語表現, 言葉(指導法) | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |