WEKO3
アイテム
〈論文〉中国酒は日本酒のオリジナルであるのか?
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20901
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/209011f2e0b36-c3bc-43c5-803a-007b306e10eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-04-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉中国酒は日本酒のオリジナルであるのか? | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉Is Chinese liquor the Original of Japanese Sake ? | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
勝田, 英紀
× 勝田, 英紀
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 醸造酒, 日本酒, 中国酒, 紹興酒 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Katsuda, Hideki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経営学部; 教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 65, 号 5, p. 63-85, 発行日 2019-03-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要旨]日本酒は海外において,人気が高く,販売も増加しているが,日本国内においては魅力がなく,人気が下がっている。しかも,海外で人気が上がっている日本酒には,海外にオリジナルが存在すると考える者もいる。そこで,日本酒にはオリジナルがあるといわれていることは本当であるのか,日本酒はいかなるルーツを持っているのかを改めて検討する。さらに,日本酒の起源が中国酒といわれているのは正しいのかどうかを検討する。検討の結果として,日本酒は日本固有の酒であり,海外にオリジナルは存在しない。日本酒が,国内で魅力がないのは PR 不足であり,今後国内および海外に日本酒の良さを PR し続けることが大切である。 [Abstract] While enjoying a fair reputation among people outside Japan, sake is not valued in its home country, Japan. The study purpose in this paper is to review what sake is and examine whether sake has any appeal as liquor. As some people say sake was originally a Chinese liquor that was made by adding some touches to the original one, we also study whether such a belief is true. The study results suggest that sake’s failure to gain popularity in Japan is due to the lack of publicity activities. They also suggest that sake is an alcoholic drink indigenous to Japan and does not have its origin in any other countries. It is important to continue to showcase the charm of sake to people both inside and outside Japan. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |