@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00020849, author = {鞆, 大輔}, issue = {1}, journal = {商経学叢, Shokei-gakuso: Journal of Business Studies}, month = {Jul}, note = {[概要]大学におけるアクティブ・ラーニングでの代表的な手法であるグループワークは個々の参加学生に対する評価が困難であることから大人数での講義では導入が困難であると考えられている。しかし学生間で相互評価を行わせることでワークの成果物に対する個々の学生の貢献度を推し量る事は可能である。本研究ではこの相互評価に公平性を担保するため,AI(人工知能)を用いた学生の貢献度を可視化・評価を行うシステムの構築を行い,その実証実験および成果測定を行った。 [Abstract] Active learning at the university is difficult to evaluate the participating students, so it is difficult to introduce in a large number of lectures. However, evaluation can be done by letting students perform mutual evaluation. In this research, we introduce AI to this mutual evaluation to visualize the degree of student contribution. And it did the demonstration experiment and the result measurement., application/pdf}, pages = {229--241}, title = {〈論文〉AI を用いたアクティブ・ラーニングにおける学生評価支援手法に関する研究}, volume = {66}, year = {2019}, yomi = {トモ, ダイスケ} }