@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00020835, author = {有田, 宙史}, issue = {1}, journal = {商経学叢, Shokei-gakuso: Journal of Business Studies}, month = {Jul}, note = {[概要]情報処理技術者教育ではアプリケーション利用能力の開発やプログラミング能力の開発を積極的に行っているが,でき上がるものについての視点に欠けている。それ故に,コンピュータを用いた制作物から閲覧者が情報を適切に得られないばかりか,判読するのにも一苦労するものができ上がることもしばしばである。本稿では,この問題を解決するために必要なデザイン教育の重要性を論じ,また,その評価方法について考察する。 [Abstract] In information processing engineer education, we are actively developing application usage skills and programming skills, but they lack the viewpoint of what is finished. Therefore, it is not only the viewers can’t properly obtain information from the work using a computer, but often they can make a hard work to read. In this paper, I discuss the importance of design education necessary to solve this problem, and also consider the evaluation method., application/pdf}, pages = {1--16}, title = {〈論文〉情報処理技術者教育におけるデザイン教育の重要性と評価方法の一考察}, volume = {66}, year = {2019}, yomi = {アリタ, ヒロシ} }