ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 65(4)2019

〈論文〉和食および日本産食材の輸出について

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20796
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20796
5b174e81-6099-40eb-9e1d-af5067138b39
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20190325-0037.pdf AN10437975-20190325-0037.pdf (1.2 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-23
タイトル
タイトル 〈論文〉和食および日本産食材の輸出について
タイトル
タイトル 〈Articles〉Export of Japanese Cuisine and Its Ingredients
言語 en
著者 勝田, 英紀

× 勝田, 英紀

勝田, 英紀

ja-Kana カツダ, ヒデキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 和食, 日本産食材, ジェトロ, JFOODO
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Katsuda, Hideki
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 65, 号 4, p. 37-59, 発行日 2019-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [要旨]日本の農業および食品関係企業の大半が中小零細企業であることから,海外展開はきわめて低調である。農作物の国内取引は JA 全農が農家をまとめているが,それ以外の農業法人はまだ小規模であり,海外経験が非常に乏しい。このような現状により,今後日本国内で農業および食品産業が衰退せず,発展してゆくため,何が問題なのかを見直し,現在輸出している農業団体,食品業者の活動をしっかり検討し,より多くの農家,農業団体,食品業者が海外に目を向け,海外市場を開拓しやすくする方策を検討する。特に,農産物の輸出拡大を後押しするため,政府が2017年4月に日本貿易振興機構(JETRO)内に設置した日本食品海外プロモーションセンター(JFOODO=ジェイフードー)を中心とした,日本産品の輸出プログラムについて検討する。
[Abstract] The overseas expansion of Japanese agriculture and food industry is extremely sluggish. The reason behind this is that the majority of food-related companies are small and medium-sized enterprises. As for farm produce, JA ZEN-NOH organizes farmers, but other agricultural corporations are still small and lack significant over seas experience. Under these conditions, in order for the agriculture and food industry to not de cline domestically, but instead develop, we must review where the issues lie and thoroughly examine the activities of agricultural organizations and food businesses that are currently exporting, and examine ways to make it easier for more farmers, agricultural organizations, and food businesses to look overseas and explore overseas markets. In particular, we will examine the export program for Japanese products centered around The Japan Food Product Overseas Promotion Center (JFOODO) founded by the government within Japan External Trade Organization (JETRO) in April 2017 to promote the expansion of agricultural product exports.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:12:24.285240
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3