@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00020763, author = {湯口, 恭子}, issue = {1}, journal = {近畿大学短大論集, The Bulletin of Kindai University Junior College Division}, month = {Dec}, note = {[抄録]本研究の目的は二点ある。一点目は、探索行動(キャリア探索・学生生活探索)とライフキャリア・レジリエンスは、キャリア意識にどの程度影響しているのかを検討することである。結果、探索行動がより強くキャリア意識に影響していることが明らかになった。二点目は、短大生と大学1.2年生を比較し、その共通点と相違点を検討することである。結果、ライフキャリア・レジリエンスの「継続的対処」、学生生活探索の「異質交流」、キャリア探索の「情報収集」がキャリア形成に重要であることが示唆された。 [Abstract]The purpose of this study has two points. The first is to examine how far exploratory behavior (career exploration / student life exploration) and life career resilience would influence the development of career consciousness. As a result, it became clear that exploratory behavior has a stronger influence on career awareness. The second is to compare junior college students with first-and-second year students in university, and examine their similarities and differences. The results suggest the importance of "continued handing" in life career resilience,"heterogeneous exchange" in student life exploration, and "information collection" in career development.}, pages = {89--99}, title = {<資料>短大生と大学1.2年生のキャリア意識の比較検討―探索行動とライフキャリア・レジリエンスに着目して―}, volume = {52}, year = {2019}, yomi = {ユグチ, キョウコ} }