WEKO3
アイテム
〈論文〉大学において教えるべき英語についての考察
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20516
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20516cf8a0e62-c329-44c2-a3be-ee08e81ae6d9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-02-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉大学において教えるべき英語についての考察 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Article〉Consideration about English to be Taught at Universities | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
岩井, 茂昭
× 岩井, 茂昭
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 英語が使える日本人, TOEIC®, 実用英語検定(英検), 時事英語 Practical use of English by Japanese, TOEIC®, Eiken Tests, Current English |
|||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Iwai, Shigeaki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経済学部; 准教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 17, 号 2, p. 63-73, 発行日 2019-11-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24333085 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]本論は大学において教えるべき英語について再考するものである。「英語が使える日本人」を育成するという観点から,大学生が学ぶべき英語を「①専門分野に必要な英語力」「②社会人にとっての日常英語」「③広範で高度な教養英語」の3種類に分類する。そして,それぞれどのような形で授業運営をするべきかを考察する。「②社会人にとっての日常英語」は TOEIC® Program を活用し,「③広範で高度な教養英語」を合理的に教えるには直近の話題を扱う「時事英語」の授業を設置するべきであると提案する。 [Abstract] This paper reconsiders the types of English to be taught at universities. From the perspective of nurturing “Practical use of English by Japanese,” university English could be categorized into the following three categories: (1) English skills required for specialized fields, (2) Daily English for working adults, and (3) Highly-cultivated English used in extensive topics. The author then considers how each class should be managed. Furthermore, this paper proposes that for teaching “(2) Daily English for working adults” the TOEIC® Program should be utilized, and that for effectively teaching “(3) Highly-cultivated English used in extensive topics,” “Current English” classes should be set up to get in touch with, understand and discuss the latest social issues. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |