WEKO3
アイテム
〈論文・報告〉異言語間のアクティブ・ラーニングによる情報伝達における非言語系ツール活用の試み
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20207
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20207b8c68b3c-40ea-4c8e-b549-fe89ee06bc04
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2019-08-23 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 〈論文・報告〉異言語間のアクティブ・ラーニングによる情報伝達における非言語系ツール活用の試み | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 〈PAPERS and REPORTS〉Trial of using non-verbal tools that communicate information among different languages | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 著者 |
小池, 博
× 小池, 博
|
|||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題 | アクティブ・ラーニング, 非言語系ツール, 対話, 情報伝達, 情報 active learning, non-verbal expressions, dialogue, communication, information |
|||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 著者(英) | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 値 | Koike,Hiroshi | |||||||||
| 著者 所属 | ||||||||||
| 値 | 近畿大学産業理工学部建築・デザイン学科; 准教授 | |||||||||
| 著者所属(翻訳) | ||||||||||
| 値 | Kindai University | |||||||||
| 版 | ||||||||||
| 出版タイプ | NA | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
| 出版者 名前 | ||||||||||
| 出版者 | 近畿大学産業理工学部 | |||||||||
| 書誌情報 |
かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告 en : Reports of Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kindai University 号 30, p. 27-32, 発行日 2019-06-30 |
|||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 13495801 | |||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | 〈Abstract〉In this paper, several kinds of tools that support the “active-learning” were examined at the workshop in the Kindai International Science Course 2018. The participants of that workshops were the students from Indonesia, and the questionnaire survey was implemented to these students. This research suggests the following three tendencies; 1) dialogue is effective regardless of the ability of language, 2) non-verbal tools can not directly help communicate but be effective as supporting tools, and 3) among the non-verbal communication tools, the experiencebased communication are more effective for communicting information than the informative communication. | |||||||||
| フォーマット | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||