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〈論文〉タイ・ローカル企業のイノベーション創出活動
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20178
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20178c2c04ea6-f672-4b25-901e-5d870e7e8fde
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2019-07-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉タイ・ローカル企業のイノベーション創出活動 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉Innovative activities of local small and medium-sized enterprises in Thailand | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
文能, 照之
× 文能, 照之
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | イノベーション, ローカル企業, 中小・中堅企業, タイ | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Bunno, Teruyuki | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経営学部; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 65, 号 3, p. 131-145, 発行日 2019-03-23 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]本稿は,近年,成長を遂げるタイ王国におけるローカル中小・中堅企業のイノベーション創出活動の実態を明らかにしたものである。これまで現地に進出した日系企業を対象とする活動報告は事例研究を中心に行われていたが,大量データに基づいたものや現地のローカル企業に焦点をあて活動実態を明らかにしたものは殆ど存在していなかった。今回,データバイアスは存在するものの,新しい製品の導入に成功した企業の多くは売上や利益を確実に増大させていることが確認された。また,新製品を誕生させるには,研究開発投資を積極的に行い,知的財産権の獲得を行うなど,競合他社との差別化を図って行くことの必要性も確認された。 [Abstract] This paper clarified the actual states of innovative activities of local small and medium-sized enterprises which are growing in recent years in Thailand. Most of activity reports targeting Japanese companies were based on case study survey, but few have revealed actual activity based on large amounts of data, also especially local SMEs in Thailand. Although data biases existed on our survey, it was confirmed that many companies that succeeded in introducing new products increased their sales and profits. In addition, in order to develop a new product or new technology, SMEs are required the differentiation from their competitors, such as positive investing in research and development, acquiring intellectual property rights, and so on. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |