ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 9(2)2018

〈Articles〉 Culture and Constructivism: A New Approach to Student-Centered English Language Education in Japan

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20098
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20098
ff133a72-afee-4a4f-a05c-fc96d7d5330b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12515036-20181130-0033.pdf AA12515036-20181130-0033.pdf (2.0 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-23
タイトル
タイトル 〈Articles〉 Culture and Constructivism: A New Approach to Student-Centered English Language Education in Japan
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉文化と構成主義―日本における学生中心の英語教育への新しい取り組み
著者 SHERIDAN, Robert

× SHERIDAN, Robert

SHERIDAN, Robert

ja-Kana シェリダン, ロバート

Search repository
TANAKA, Kathryn M.

× TANAKA, Kathryn M.

TANAKA, Kathryn M.

ja-Kana タナカ, キャサリン M

Search repository
KOBAYASHI, Jeanette M.

× KOBAYASHI, Jeanette M.

KOBAYASHI, Jeanette M.

ja-Kana コバヤシ, ジネマリー M

Search repository
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 所属
値 近畿大学農学部; 教授
著者 所属
値 大手前大学総合文化学部; 講師
著者 所属
値 甲南大学国際文化センター; 特任講師
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kindai university center for liberal arts and foreign language education journal. Foreign Language edition

巻 9, 号 2, p. 33-56, 発行日 2018-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432454X
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract]Educators and researchers continuously discuss the best ways to engage and interest students in the material used in class. In this paper, we build on our research and the existing literature that suggests that using materials that are culturally familiar to the students is a good way to improve language gains as well as motivate and engage them in the lessons, as it connects the material more closely to their personal past experiences and schema. Here, we introduce the results of a survey that we developed to gauge student interests and discuss our approach to developing culturally relevant materials. The results of this study show that this interest is consistent across a variety of majors. This new prong of our work focuses on developing materials that are constructivist and culturally relevant, and therefore specifically designed to promote autonomous learning. After introducing the results of our survey into student interest and a discussion of materials creation, we close this article with a discussion of the feedback from students on a pilot lesson developed in conjunction with a renowned Japanese film critic.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:31:40.952884
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3