ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 9(2)2018

〈Articles〉Impact of a Semester Study Abroad Program on Learners’ Linguistic Competence and Beliefs: A Pilot Study

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20096
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20096
ce108174-fcd2-4b2f-81ed-9b95bed982f8
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12515036-20181130-0001.pdf AA12515036-20181130-0001.pdf (1.5 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-23
タイトル
タイトル 〈Articles〉Impact of a Semester Study Abroad Program on Learners’ Linguistic Competence and Beliefs: A Pilot Study
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉セメスター留学が学習者の言語能力と意識に与える影響―パイロットスタディ
著者 森, 節子

× 森, 節子

森, 節子

ja-Kana モリ, セツコ

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 study abroad, motivational change, attitudinal change, linguistic improvement
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 MORI,Setsuko
著者 所属
値 近畿大学法学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kindai university center for liberal arts and foreign language education journal. Foreign Language edition

巻 9, 号 2, p. 1-18, 発行日 2018-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432454X
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract]The current study investigated possible effects of a semester study abroad program on university students’ language skills as well as motivation and attitude. Students’ linguistic gains were measured using TOEIC listening and reading, and speaking and writing tests whereas their motivational and attitudinal changes were measured using an originally developed questionnaire. The result of a one-way ANOVA showed a significant effect of study abroad on all four skills, yet no significant changes in motivation and attitude. Although result showed greater gain in writing and speaking made than reading and listening did, neither writing nor speaking gains correlated with any other skill gains. The result of multiple regression analysis indicated that some aspects of motivation and attitude prior to departure successfully predicted improvement on reading and speaking, but not on listening or writing.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:31:41.841351
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3