WEKO3
アイテム
〈論文〉えの具をもちいた心理的4原色による色あそび―援助者の色彩理解のために―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20086
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2008668b13eb8-6c26-432a-aafc-b7e64ac64526
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2019-04-15 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 〈論文〉えの具をもちいた心理的4原色による色あそび―援助者の色彩理解のために― | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 〈THESIS〉Playing with Colors Using Watercolors by Four Psychological Primary Colors―For understanding color of donor― | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 著者 |
塙, 和道
× 塙, 和道
× 竹永, 亜矢
|
|||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題 | 色覚, 心理4原色, 色彩学, えの具, 表現 color vision, four psychological primary colors, color science, watercolors, expression |
|||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 値 | HANAWA,Kazumichi | |||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 値 | TAKENAGA,Aya | |||||||||||||
| 著者 所属 | ||||||||||||||
| 値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 講師 | |||||||||||||
| 著者 所属 | ||||||||||||||
| 値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 准教授 | |||||||||||||
| 著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
| 値 | Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||||
| 著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
| 値 | Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||||
| 版 | ||||||||||||||
| 出版タイプ | NA | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||
| 出版者 名前 | ||||||||||||||
| 出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 48, p. 136-143, 発行日 2018-12 |
|||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 09164383 | |||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | [Abstruct]We hope that all people, from assistants to children, enjoy expressive activities using watercolors that are appropriate and easy to use in daily play, and thereby increase understanding of color science in art education. This paper discusses the color education in arts and crafts programs (instruction method) in the infant education and the importance of playing with colors for children to naturally understand and master, through exercises, the relationship of the color of the world in front of one’s eyes and expression through watercolors. [要約]美術教育で取り組む色彩学理解の難解度を軽減し、日常あそびから正しく親しみやすいえの具による表現活動を、援助者から子どもまで楽しみたいものである。本論では、幼児教育における造形表現(指導法)で展開する色教育を、目前にある色彩生活と絵の具表現の関係を、演習課題から、自然に理解、習得する色あそびの大切さを論じる。 |
|||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
| 内容記述 | 著者主要担当科目(塙):図画工作, 造形表現(指導法) 著者主要担当科目(竹永):図画工作, 造形表現(指導法), 美術概論 |
|||||||||||||
| フォーマット | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||||||