WEKO3
アイテム
〈論文〉保育者志望学生の生物形態認識度への虫嫌いによる影響
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20080
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20080d33bdf99-bf86-4b55-8737-5e6b5d84f9b2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉保育者志望学生の生物形態認識度への虫嫌いによる影響 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈THESIS〉Influence on the Organism Forms Cognition Grade in Early Childhood Course Students by the insectphobia | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
髙木, 義栄
× 髙木, 義栄
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | insectphobia, organism form cognition grade, early childhood course students, kinds of the insect to touch, appropriate correspondences | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Takaki,Yoshihide | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学九州短期大学保育科; 准教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 48, p. 65-76, 発行日 2018-12 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstruct]Influence on the grade of organism form cognition by the insectphobia was investigated in early childhood course students. The definite decline of the organism form cognition grade in the three insects (ant, dragonfly, spider) was not seen in five years. On the other hand, in same five years, the ratio of students of the insectphobia increased. The organism form cognition grades of the students of the insectphobia tended to lower, and it was shown that the grades of organism form cognition became higher so that the kinds of the insect to touch increased. To train childminders being able to do appropriate correspondences when a child met an insect, it is necessary to change the negative consciousness for the insect of the students and to let students acquire the power of observation to notice small points. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 著者主要担当科目:環境, 自然環境, 生命科学 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |