WEKO3
アイテム
〈論文〉発達障害児支援における専門家と保護者の協働について
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20075
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20075168c0b70-cb18-47a8-b40e-1e7c1d0e6b5c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-15 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 〈論文〉発達障害児支援における専門家と保護者の協働について | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 〈THESIS〉Work together with specialists and parents on support for infants and children with developmental disorder | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者 |
金, 俊華
× 金, 俊華
× 福留, 留美
|
|||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | work together with specialists and parents, Infants and children, developmental disorder | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Kim,Junhwa | |||||||||||
著者(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Fukudome,Rumi | |||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 教授 | |||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
値 | 福岡女学院大学人間関係学部; 教授 | |||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
値 | Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||
版 | ||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 48, p. 10-17, 発行日 2018-12 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | [Abstruct] However early detection and early response are demand on support for infants and children with developmental disorder, the subject is indicated that work together with specialists and parents are insufficient. The aim of this paper is to discuss on work together with specialists and parents through five cases with developmental disorder supported long time. In the result, systems of information sharing between specialists and parents are not functioning. [要旨]発達障害特性を持つ幼児の早期発見、早期支援が叫ばれる中、専門家と保護者間の協働や連携が不十分であるという指摘が多い。幼児期から長期的な支援を受けた事例を複数取り上げて、専門家と保護者間の協働に関する課題を見つけることを目的とした。その結果、専門家に紹介しても、結果のフィードバックやその後の指導についての情報共有のシステムがなく、連携ができていない状況が多くあることが分かった。早期発見・早期対応がよりよく機能するためには、保護者を主軸とする保育の現場の専門家、特別支援の専門家による協働の体制が不可欠であることを指摘した。 |
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 著者主要担当科目(金):教育原理 著者主要担当科目(福留):臨床心理学 |
|||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |