ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 九州短期大学研究紀要
  4. 48(2018)

〈論文〉発達障害児支援における専門家と保護者の協働について

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20075
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20075
168c0b70-cb18-47a8-b40e-1e7c1d0e6b5c
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10297606-20181200-0010.pdf AN10297606-20181200-0010.pdf (4.8 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-15
タイトル
タイトル 〈論文〉発達障害児支援における専門家と保護者の協働について
タイトル
タイトル 〈THESIS〉Work together with specialists and parents on support for infants and children with developmental disorder
言語 en
著者 金, 俊華

× 金, 俊華

金, 俊華

Search repository
福留, 留美

× 福留, 留美

福留, 留美

ja-Kana フクドメ, ルミ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 work together with specialists and parents, Infants and children, developmental disorder
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Kim,Junhwa
著者(英)
言語 en
値 Fukudome,Rumi
著者 所属
値 近畿大学九州短期大学保育科; 教授
著者 所属
値 福岡女学院大学人間関係学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学九州短期大学
書誌情報 近畿大学九州短期大学研究紀要
en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College

号 48, p. 10-17, 発行日 2018-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09164383
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstruct] However early detection and early response are demand on support for infants and children with developmental disorder, the subject is indicated that work together with specialists and parents are insufficient. The aim of this paper is to discuss on work together with specialists and parents through five cases with developmental disorder supported long time. In the result, systems of information sharing between specialists and parents are not functioning.
[要旨]発達障害特性を持つ幼児の早期発見、早期支援が叫ばれる中、専門家と保護者間の協働や連携が不十分であるという指摘が多い。幼児期から長期的な支援を受けた事例を複数取り上げて、専門家と保護者間の協働に関する課題を見つけることを目的とした。その結果、専門家に紹介しても、結果のフィードバックやその後の指導についての情報共有のシステムがなく、連携ができていない状況が多くあることが分かった。早期発見・早期対応がよりよく機能するためには、保護者を主軸とする保育の現場の専門家、特別支援の専門家による協働の体制が不可欠であることを指摘した。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者主要担当科目(金):教育原理
著者主要担当科目(福留):臨床心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:06:39.877936
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3