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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 71(2)2024

Review of Previous Studies on the Expansion of E-commerce in the Distribution Sector

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2002329
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2002329
b6c871c5-d44a-4b55-8b71-1775add4fca9
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20241231-0197.pdf AN10437975-20241231-0197.pdf (889.5 KB)
Item type 紀要論文 / departmental bulletin paper(1)
公開日 2025-01-30
タイトル
タイトル Review of Previous Studies on the Expansion of E-commerce in the Distribution Sector
言語 en
作成者 岡山, 武史

× 岡山, 武史

en Okayama, Takeshi
Kindai University

ja 岡山, 武史
近畿大学

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武, 学穎

× 武, 学穎

en Wu, Xueying

ja 武, 学穎
徳島大学

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朱, 洪双

× 朱, 洪双

en Zhu, Hongshuang

ja 朱, 洪双
城西大学

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浦上, 拓也

× 浦上, 拓也

en Urakami, Takuya

ja 浦上, 拓也
近畿大学

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言語
言語 eng
キーワード
主題 E-commerce, Distribution Sector, Empirical Studies
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to review trends in empirical research on e-commerce (EC) in the distribution sector, particularly in China, based on the reality of EC, which is expanding rapidly worldwide and becoming a driving force behind the distribution revolution. Using Google Scholar to search for articles, we extracted and reviewed 24 prior studies from 2004 to 2022, which revealed the following points that (1) early analyses focused primarily on the convenience and reliability of the platform for consumers and SMEs using EC, trust in the transaction itself, attitudes toward risk, and the influence of culture and values on the transaction. In addition, the data used in the analysis were based on questionnaire surveys. (2) In 2010 and later, however, national and corporate data has been developed, and macro analysis of the impact of EC on national and regional economies, or time-series analysis of consumer purchasing behavior using big data provided by Taobao, a major EC company, has been conducted. (3) Finally, most recently, an empirical analysis of new EC using live streaming services has been conducted.
言語 en
出版者
出版者 近畿大学商経学会
言語 ja
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 04502825
書誌情報 ja : 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 71, 号 2, p. 197-216, 発行日 2024-12-31
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Ver.1 2025-01-30 08:05:53.596115
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