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欧米への日本産酒類輸出への提言
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2001075
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2001075b19bafd7-b022-4180-94ce-f5c4d953f30a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / departmental bulletin paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-04-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 欧米への日本産酒類輸出への提言 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
作成者 |
勝田, 英紀
× 勝田, 英紀
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 日本産酒類, 欧米諸国, 魚介類料理 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要約]日本政府はEPA(経済連携協定) やTPP(環太平洋経済連携協定)等を締結したことを通じて,農林水産市場を海外に解放してきた。一方,農林水産業の拡大を国内市場のみならず海外市場にも求めており,輸出額は2021年には1兆円を超え,1兆1,626億円に,2022年には1兆3,372億円(前年比15%増) となった。そこで,2025年の農林水産物の輸出目標を2兆円,2030年に5兆円に伸ばすことを目標としている。その一環として,日本酒を中心とする日本産酒類の輸出振興を図ることを目論んでいる。遡れば,2013年に日本の料理がユネスコの無形文化遺産に加えられたことで,日本食の人気が高まり,一般的な日本の食品の輸出が増加し始めているという事実があり,農産物や日本酒のみならず,ウイスキーやその他のスピリッツ等の日本産酒類を中心として,日本の農林水産品の輸出に関して希望をもたらし,増加している。そこで,今後さらに,日本産酒類の輸出を増加させることにより地方の活性化に役立てることを検討する。世界中に輸出されているワインの販売を参考にして,日本産酒類の輸出の方策を提案する。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] The Japanese government has been opening its agricultural, forestry, and fishery market through the signing of the EPA and TPP. On the other hand, to protect domestic agricultural/forestry/fishery businesses, the Japanese government is looking beyond increasing agricultural shipments to domestic markets and is turning to overseas markets. It plans to maintain jobs in the agricultural, forestry and fishery industries by exporting products from such industries with the goal of reaching an export value of two trillion yen by 2025 and five trillion yen by 2030. Behind this goal is the fact that exports of Japanese products (Japanese cuisine ingredients) in general are beginning to increase as a result of Japanese cuisine being added to UNESCO's Intangible Cultural Heritage in 2013. Backed by JETRO and the Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries, out of Japanese agricultural, forestry, and fishery products exports of rice and sake (a rice product) in particular are increasing, bringing hope with regard to future export of products in these industries. Therefore, we will look into ways to increase sake exports even further. Sake is an alcoholic beverage made by fermentation. We will explore how to market the export of sake against wine, which is also a fermented alcoholic beverage consumed worldwide. We will make proposals regarding future sales targeting exports to Western countries. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 70, 号 4, p. 55-81, 発行日 2024-03-31 |