@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:02000613, author = {志塚, 昌紀}, issue = {2}, journal = {商経学叢, Shokei-gakuso: Journal of Business Studies}, month = {Sep}, note = {[概要]従来のメディアが不特定多数に同一の情報を一斉に配信するのに対し,イベントは特定の顧客に直接情報を提供し,五感を用いて体験を共有する。また,個々のニーズに応じたカスタマイズされた体験を提供できる。これらは,感情的な経験を通じて強く記憶に残り,企業と顧客の間にエンゲージメントを生み出す。こうしたイベントによる顧客エンゲージメントは,顧客の忠誠心強化,口コミによる自然な宣伝効果,直接的なフィードバック収集といった利点を企業にもたらす。しかし,エンゲージメントの高い顧客からの情報だけに頼るとイノベーティブな新しい視点を見失う恐れがあるため,多様な消費者の声に耳を傾ける仕組みも意識しなければならない。, Traditional media distribute the same information to people all at once. Events, on the other hand, provide information directly to specific customers through an experience using all five senses. It can also provide an individually customized experience. These are strongly remembered through emotional experiences and create customer engagement. Customer engagement through events brings benefits such as enhanced customer loyalty, word-of-mouth publicity, and direct feedback. However, if the information comes only from highly engaged customers, innovation will be lost. We must also be aware of gathering opinions from a variety of consumers.}, pages = {129--134}, title = {イベントという「メディア」が顧客エンゲージメントに与える影響}, volume = {70}, year = {2023} }