@techreport{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:02000268, author = {横見, 宗樹 and Yokomi, Muneki}, note = {(1)航空旅客の発地空港(発地国)が空港の非航空系収入(旅客ターミナルの商業活動などから得られる収入)の多寡に影響を与えることを明らかにした。 (2)ファースト・ビジネスクラスといった上位クラス航空旅客は、空港の商業エリアにおける(空港利用1回あたりの)消費額が相対的に少ない可能性があることを明らかにした。 (3)コロナ禍の厳格な入国制限措置により日本発着の国際旅客流動が低迷するなかで、わが国の航空会社は、日本の空港を経由する3国間輸送(主に東南アジア‐北米間の国際線乗継)に活路を見いだしている可能性を明らかにした。, (1) Our study revealed that the origin airport (country of origin) of air passengers influences the amount of non-aeronautical revenue (revenue derived, for example from commercial activities at passenger terminals) at airports. (2) Our study revealed that first class and business class airline passengers may spend relatively less (per use of the airport) in the commercial areas of the airport. (3) Our study revealed that in the serious decline of the international passenger flow to and from Japan due to the strict entry restrictions in the Covid-19 Disaster, Japanese airlines may be focusing on the connections between foreign countries (mainly international connections between Southeast Asia and North America) via Japanese airports., 研究分野:国際交通論}, title = {旅客流動データを用いた空港の非航空系収入に影響を与える要因に関する定量分析} }