WEKO3
アイテム
'Show & Tell' Speech Activity : Opportunities to Develop Self-Expression Skills through Peer Feedback
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/2000065
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20000657d6c8f29-2df6-4208-9f5e-c461064cf383
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-09-04 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 'Show & Tell' Speech Activity : Opportunities to Develop Self-Expression Skills through Peer Feedback | |||||||||
言語 | en | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Show & Tellを用いたスピーチ活動―自己表現と学びの共有を求めて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者 |
掛谷, 舞
× 掛谷, 舞
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Show & Tell, speech, communication skills, self-expression, cooperative learning スピーチ, コミュニケーション能力, 自己表現, 学びの共有 |
|||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
en : Ikoma Journal of Economics ja : 生駒経済論叢 巻 3, 号 2, p. 21-33, 発行日 2005-12-15 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13488686 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Developing communication skills has been one of the main objectives in the secondary English education, and expressing ideas and feelings is one of the basic communication skills. However, most university students have not experienced any speech activities where they had to express themselves in English. Considering this situation, the author introduced a 'show & Tell' speech activity in order to give students a chance to develop self-expression skills. Affective factors were taken into consideration when introducing the activity so that the students were able to gradually develop confidence when giving oral presentations. According to a questionnaire after the activity, most students enjoyed making speeches and also enjoyed listening to their classmates. As a consequence, the activity helped develop a cooperative learning community in class. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要旨]中等教育の外国語教育現場においては,「コミュニケーション能力の育成」がひとつのキーワードとして強調されている。しかしながら,学生を対象としてアンケートを行ったところ,「英語で自分の意見を発表する」という経験のない者が大多数を占めている実情が明らかとなった。この状況を考慮した上で,初歩的な自己表現能力の育成を目的としてShow & Tellを導入した。全体の構想を練るにあたり,一連の活動を通じて少しずつ自信を積み上げていけるよう,情意面への配慮を強く意識した。この活動を通して多くの学生は自己表現活動を楽しみ,またクラスメートとの学びの共有に大きな意義を見出したようだ。 | |||||||||
言語 | ja |