ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 総合社会学部紀要:総社る
  4. 7(1)2018

<原著論文>大学生を対象にしたコミュニケーション・トレーニングの効果―アサーティブ力の向上と過剰適応傾向の低減に注目して―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19955
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19955
d97affa8-429c-465d-9653-499d183b2d55
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1253453X-20181030-0039.pdf AA1253453X-20181030-0039.pdf (914.2 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-06
タイトル
タイトル <原著論文>大学生を対象にしたコミュニケーション・トレーニングの効果―アサーティブ力の向上と過剰適応傾向の低減に注目して―
タイトル
タイトル <Original Papers> The Effects of a Communication Training Program for University Students: Focusing on the Increase in Assertiveness and the Reduction in Over-adaptation Tendency.
言語 en
著者 堀田, 美保

× 堀田, 美保

堀田, 美保

ja-Kana ホッタ, ミホ

Search repository
大対, 香奈子

× 大対, 香奈子

大対, 香奈子

ja-Kana オオツイ, カナコ

Search repository
直井, 愛里

× 直井, 愛里

直井, 愛里

ja-Kana ナオイ, アイリ

Search repository
本岡, 寛子

× 本岡, 寛子

本岡, 寛子

ja-Kana モトオカ, ヒロコ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ①assertive, ②over-adaptation, ③training, ④university students
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 HOTTA, Miho
著者(英)
言語 en
値 OTSUI, Kanako
著者(英)
言語 en
値 NAOI, Airi
著者(英)
言語 en
値 MOTOOKA, Hiroko
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部心理系専攻; 教授
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部心理系専攻; 准教授
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部心理系専攻; 准教授
著者 所属
値 近畿大学総合社会学部心理系専攻; 准教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学総合社会学部
書誌情報 近畿大学総合社会学部紀要:総社る
en : Applied Sociology Research Review KINDAI UNIVERSITY : Social

巻 7, 号 1, p. 39-49, 発行日 2018-10-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21866260
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] The purpose of this study is to examine the effects of a communication training program for university students, especially focusing on its effect to increase assertiveness and to reduce their over-adaptation tendency. The program consisted of team-building (TB), social skill training (SST), assertiveness training (AT) and problem-solving therapy program (PST). 30 undergraduate students participated in the program. During the 15-week program,their assertiveness and over-adaptation tendency were measured at three points: before the program, at the end of the 6th week, and at the end of the program. The results show that respect to others was relatively high before participating the program and was kept high until the end of the program. Second, skills to communicate to others increased after participating TB and SST, and accepting own feeling and understanding and taking advantages of the differences of self and others increased after participating all the program. Third, decrease in over-adaptation tendency was not observed over the 15 weeks. Forth, the negative correlations between assertiveness and overadaptation tendency were more salient at the end of the program. The process of changes in communication skills and respect-minds for self and others was discussed for further examinations.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 専攻(堀田): 社会心理学
専攻(大対): 応用行動分析学
専攻(直井): スポーツ心理学
専攻(本岡): 臨床心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:56:27.320656
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3