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アイテム
硬化歯車の高面圧時表面温度評価手法に関する基礎的研究
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19709
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19709b7017988-24e4-435b-8087-8d430e4dc37c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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15K05774seika.pdf (2.1 MB)
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Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-11-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 硬化歯車の高面圧時表面温度評価手法に関する基礎的研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Basic study on measurement of surface temperature at high contact pressure by dynamic thermocouple with dissi, ilar hardened gears | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
東崎, 康嘉
× 東崎, 康嘉 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 表面温度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 焼付き | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トライボロジー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 歯車 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高面圧 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 動力伝達 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
著者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | TOZAKI,YASUYOSHI | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学理工学部; 教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kindai University | |||||
著者 役割 | ||||||
値 | 研究代表者 | |||||
著者 外部リンク | ||||||
関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-15K05774/ | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学 | |||||
書誌情報 |
科学研究費助成事業研究成果報告書 (2017) p. 1-4, 発行日 2018 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 研究成果の概要(和文):動力伝達装置で使用される歯車への要求として、大容量化と省スペース化という項目がある。その結果、使用される歯車は、高回転数と高負荷に耐える必要がある。高負荷および高回数での歯車の運転においては、歯面温度に関係した損傷が発生するために、運転中の歯車温度を知ることが重要となる。本研究では、硬化した異種金属を用いて高面圧条件下で、歯面の温度計測に成功し、またその予測手法を明らかにすることができた。今後の歯車設計手法の高度化に貢献する。 研究成果の概要(英文):Power transmission system using gears require both large capacity and miniaturization. As a result, the gears used in power transmission need to be strong enough to withstand high loads and high engine speeds. Because surface damage and temperature are related, it is very important to know the surface temperature of gears in operation. In this study, we succeeded in measuring the temperature of the tooth surface under high contact pressure by dynamic thermocouple with dissimilar hardened gears, and it was possible to clarify the prediction method also. It was able to contribute to the advancement of the gear design method in the future. |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究種目:基盤研究(C); 研究期間:2015~2017; 課題番号:15K05774; 研究分野:機械要素およびトライボロジー関連; 科研費の分科・細目: | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Paper | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |