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〈論文〉消費者文化ポジショニングについての動態的考察
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19598
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19598fe0ece3f-5955-4bbb-9266-038937cdd862
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2018-10-02 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉消費者文化ポジショニングについての動態的考察 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉Dynamic Consideration on Consumer Culture Positioning | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
田端, 昌平
× 田端, 昌平
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ローカル消費者文化ポジショニング, フォーリン消費者文化ポジショニング, グローバル消費者文化ポジショニング, ブランドの出身国 Local Consumer Culture Positioning, Foreign Consumer Culture Positioning, Global Consumer Culture Positioning, Country of Brand Origin |
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資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Tabata, Shohei | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経営学部; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 64, 号 3, p. 135-176, 発行日 2018-03-26 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要約] Alden らは,ローカル,フォーリン,グローバルという3つの消費者文化ポジショニング概念を構築した。こうした概念に基づき,さまざまな研究が行われ,優れた成果が得られている。しかしながら,こうした概念を巡るこれまでの議論は,基本的には,類型的で,静態的であった。本稿では,消費者文化ポジショニング概念を動態的,複合的に考察している。企業が辿る経路として,ローカル→グローバル→グローバルフォーリンという経路と,ローカル→フォーリン→フォーリングローバルという経路を示している。前者の経路は,機能性ブランドに対応しており,後者の経路は,シンボリックブランドに対応している。 [Abstract] Alden and his colleagues developed three consumer culture positioningconcepts: local consumer culture positioning, foreign consumer culture positioning,and global consumer culture positioning. Based on these concepts,various studies have been conducted, and magnificent results have been achieved. However, the previous arguments over these concepts were basically typological and static. In this paper, the author considers these consumer culture positioning concepts in a dynamic and compound way. As routes companies follow, he shows two routes: one is Local → Global → Global-Foreign, and the other is Local → Foreign → Foreign-Global. The former route corresponds to a functional brand, and the latter route corresponds to a symbolic brand. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |