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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 次世代基盤技術研究所報告
  4. 9(2018)

〈再録論文〉輪軸の蛇行動の負の減衰に関する理論的考察

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19582
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19582
18779f0f-bd62-4114-81e4-822671e909a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12517632-20180700-0083.pdf AA12517632-20180700-0083.pdf (1.0 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-22
タイトル
タイトル 〈再録論文〉輪軸の蛇行動の負の減衰に関する理論的考察
タイトル
タイトル A theoretical consideration to negative damping of hunting of wheelset
言語 en
著者 酒井, 英樹

× 酒井, 英樹

酒井, 英樹

ja-Kana サカイ, ヒデキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Wheelset, Track, Hunting, Damping, Analytical solution, Formula
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 SAKAI,Hideki
著者 所属
値 近畿大学工学部
著者所属(翻訳)
値 Kindai Univ. Dept. of Robotics Engineering
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学次世代基盤技術研究所
書誌情報 近畿大学次世代基盤技術研究所報告
en : Annual Report of Fundamental Technology for Next Generation Research Institute, Kindai University

巻 9, p. 83-96, 発行日 2018-07
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858802
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper considers ways to increase stability of wheelset hunting. The aim of this study is to introduce formulas which represent the damped natural frequency and its damping. This has been done by analytical and not by numerical calculation.These formulas are functions of mass, creep coefficient and other wheelset parameters. These formulas are obtained with a 2 degree of freedom wheelset model whose radius of gyration of yaw equals to a half of gauge and whose creep coefficient is isotropic, in the first part of this paper. In the second part, based on one of these formulas, ways to increase damping of wheelset hunting are discussed. First, it is shown that a longer wavelength of geometrical hunting is effective in reducing hunting at all vehicle speeds. Secondly, it is shown that at speeds slower than a certain speed, the damping is increased when the ratio of the wheelset mass to the creep coefficient is larger. Further, a symbolic formula for this boundary speed is obtained. Thirdly, if it is assumed that the wheelset mass is proportional to the square of the wheel radius, then at speeds higher than a certain speed, the damping is increased when the wheel radius is larger. Moreover a symbolic formula for this boundary speed is also obtained.
目次
内容記述タイプ Other
内容記述 Ⅲ.論文集
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 [再録元]日本機械学会論文集
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 21:37:55.864452
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