@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00019252, author = {塙, 和道 and 竹永, 亜矢}, issue = {47}, journal = {近畿大学九州短期大学研究紀要, RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College}, month = {Dec}, note = {The practical class "Arts and Crafts Expression (instruction method)" sets two tasks relating to a point which is the smallest element for expression. Task 1 Express an abstract theme using points within a limited area. Draw lines between the points to identify the shape of an animal. Task 2 Use the points of the smallest element to create a cubic effect and spatiality. This paper discusses the importance of learning characteristics of first- time representational pictures by young children in a respectful manner. 演習授業『造形表現(指導法)』 では「最小表現『点』」 におけるこつの課題がある。 設題① 表現のため『許される面積の点』を用いて抽象的テーマを描く。点を線で結んで動物を見いだす。設題② 最小表現『点』を用いて立体感と空間性を表出する。 本稿では幼児表象画「初めてのお絵かきJ の特性に尊厳をもって学ぶことを呈する。, 著者主要担当科目(塙):図画工作, 造形表現(指導法) 著者主要担当科目(竹永):図画工作, 造形表現(指導法), application/pdf}, pages = {167--177}, title = {〈論文〉幼児表象画に学ぶ 演習講義「最小表現『点』」の導入と指導法}, year = {2017}, yomi = {ハナワ, カズミチ and タケナガ, アヤ} }