WEKO3
アイテム
〈論文〉保育者志望学生の生物形態認識度の短期的推移
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19246
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1924692202e77-7aa5-4759-90df-7680d1ff3557
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-05-16 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 〈論文〉保育者志望学生の生物形態認識度の短期的推移 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 〈THESIS〉Short-term Changes in Cognition of Organism Forms on Early Childhood Course Students | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者 |
髙木, 義栄
× 髙木, 義栄
× 木下, 智章
× 林, 幸治
|
|||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題 | organism form cognition grade, early childhood course students, equilibrium, accurate organism form | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Takaki,Yoshihide | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Kinoshita,Motoaki | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Hayashi,Kooji | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 准教授 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 講師 | |||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 教授 | |||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
値 | Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
値 | Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
値 | Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||||||||||
版 | ||||||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 47, p. 101-116, 発行日 2017-12 |
|||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | The changes in the grade of organism form cognition between three years were investigated in early childhood course students. The definite trend of the changes in the organism form cognition grade was not seen except dragonfly,and it was suggested that the organism form cognition grades in early child hood course students remained at the similar level in three years. On the other hand,the organism form cognition grade of dragonlly slightly improved. It is unknown whether the changes in the grade of organism form cognition shown in this study is equilibrium after decline or a part of long-term equilibrium. Therefore,it is necessary to clarify the changes at the longer-term. Because the recognition of an accurate organism form is necessary to teach right knowledge to children,it is important to early childhood course students that they improve the power of observation and can recognize an accurate organism form. On that account,various practical lecture to develop the power of observation of the students are required. | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 著者主要担当科目(髙木):環境, 自然環境, 生命科学 著者主要担当科目(木下):環境 著者主要担当科目(林):自然環境 |
|||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf |