WEKO3
アイテム
〈論文〉「絵本ノート」作成における一考察―保育科学生における絵本100冊読みへの挑戦、そして成果と課題―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19245
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19245039e7d14-dd1e-4069-8006-c18a8993056a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-05-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉「絵本ノート」作成における一考察―保育科学生における絵本100冊読みへの挑戦、そして成果と課題― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈THESIS〉An observation on making notes on “picture books―"On the problems,practice and its results of reading 100 picture books to children by the students of Nursery Department― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
皆川, 晶
× 皆川, 晶
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | picture book education, library utilization, nursery teacher training, sense of achievement, summery ability | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Minagawa,Aki | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学九州短期大学保育科; 准教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kindai University Kyusyu Junior College Early Childhood Education Course | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学九州短期大学 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学九州短期大学研究紀要 en : RESEARCH BULLETIN OF Kindai University Kyushu Junior College 号 47, p. 85-100, 発行日 2017-12 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09164383 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | It is desirable for the students who want to be nursery teachers to read many picture books to children.Considering the situation students of Nurrsery Department are advised to read 100 picture books from the first half of the term of the flIst year to the first half of the term of the second year and moreover the students were forced to make ‘picture notes'recording something students want to teach through what children want to tell,that is,the contents and characteristics of picture books,feelings they had.At the time of finishing their note-making the students send Out the questìonnaires and consider their results and problems on the basis of their picture notes,concerning of achievement feelings and reflections and researches of library utilization. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 著者主要担当科目:国語表現法, 日本語コミュニケーション | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |