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<論文>マーケティングとイノベーションに関する一考察―日本と中国の比較を通して―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19154
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19154d06a420e-2b99-4e52-925f-2decc90eb3f5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2018-01-29 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | <論文>マーケティングとイノベーションに関する一考察―日本と中国の比較を通して― | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | <Articles> A Study of Marketing and Innovation ―Comparison between Japan and China― | |||||||
言語 | en | |||||||
著者 |
柳, 偉達
× 柳, 偉達
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言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | マーケティング, イノベーション, 技術, ビジネスモデル, インターネット marketing, innovation, technology, business model, internet |
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資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Liu,weida | |||||||
著者 所属 | ||||||||
値 | 近畿大学短期大学部; 講師 | |||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||
値 | Kindai University | |||||||
版 | ||||||||
出版タイプ | NA | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||
出版者 名前 | ||||||||
出版者 | 近畿大学短期大学部 | |||||||
書誌情報 |
近畿大学短大論集 en : The Bulletin of The Junior College Division of Kindai University 巻 50, 号 1, p. 9-21, 発行日 2017-12 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 03867048 | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | [抄録]本稿では、マーケティングとイノベーションについて先行研究を概観し、日本と中国におけるマーケティングとイノベーションの発展を考察している。P. F. ドラッカーによれば、顧客創造の目的を達成するために、マネジメントに求められる必要な機能はマーケティングとイノベーションの2つしかない。高度成長期の日本企業の活動は持続的な技術革新とマーケティングの結びつきとして広範に知られているのに対し、1990年代中頃以降の中国企業のマーケティングとイノベーションは消費者及び社会のニーズに応え、社会課題への対応を旨としている側面が強く、インターネット技術を駆使してビジネスモデルの転換または創出を成し遂げ、社会を変えようとする事業化に挑む様相を呈している。 [Abstract] In this paper, we overview the prior research on marketing and innovation and consider the development of marketing and innovation in Japan and China. According to P. F. Drucker, in order to achieve the purpose of customer creation, there are only two functions necessary for management: marketing and innovation. While efforts of Japanese companies in the period of rapid economic growth are widely known as sustainable technological innovation and marketing ties, marketing and innovation of Chinese companies since the mid-1990s have responded to the needs of consumers and society. They bear the strong aspect that aims to respond to social issues, and address commercialization that will change society by transforming or creating business models with the Internet technology. |