WEKO3
アイテム
〈論文・報告〉異言語間の国際交流を目的としたワークショップの試み
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19101
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1910142d67e24-28e9-4042-8a11-1c01710dcb23
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-12-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文・報告〉異言語間の国際交流を目的としたワークショップの試み | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Trial of the Workshop for the Exchange among the Students Who Have Difficulty Communicating with Language | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
小池, 博
× 小池, 博
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ワークショップ, 国際交流, コミュニケーション, 非言語表現 workshop, international exchange, communication, non-verbal expressions |
|||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Koike,Hiroshi | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学産業理工学部建築・デザイン学科; 准教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学産業理工学部 | |||||||||
書誌情報 |
かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告 en : Reports of Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kindai University 号 27, p. 5-11, 発行日 2017-12-15 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13495801 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The “workshop” defined as the interactive learning style among all the participants, is assumed to be one of the most effective tools for “creating” and “learning.” However, the students who have language difficulty hesitate to participate in the international workshops, since the students who participate in the international workshops usually communicate other students in English. In this paper, the international workshop whose main purpose was the international exchange, was examined as the program of Kindai International Science Course. In conclusion, 1) the applications for translation, 2) non-verbal expressions, and 3) the events that all the players can participate in, are seems to be effective. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |