ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 工業高等専門学校研究紀要
  4. 10(2016)

歌を使った日本語文法教育(10) ―「疑問詞の歌」について―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19041
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19041
cf66a7b4-9a43-4a35-8a35-8acd983afdcd
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12315376-20170315-0093.pdf AA12315376-20170315-0093.pdf (756.9 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-15
タイトル
タイトル 歌を使った日本語文法教育(10) ―「疑問詞の歌」について―
タイトル
タイトル Japanese Grammar Education Using Music (10) “Question Word Song”
言語 en
著者 溝口, 博幸

× 溝口, 博幸

溝口, 博幸

ja-Kana ミゾクチ, ヒロユキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Gimonsi (Interrogative words), Gimonsi+ka (Interrogative words+particle ka ), learning strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 MIZOKUCHI, Hiroyuki
著者 所属
値 近畿大学工業高等専門学校総合システム工学科(共通教育); 教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University Technical College
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学工業高等専門学校
書誌情報 近畿大学工業高等専門学校研究紀要
en : Research reports Kindai University Technical College

号 10, p. 93-101, 発行日 2017-03-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18824374
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The phrase "5W1H" (When, Where, Who, What, Why, How) is often used to explain composing interrogative sentences in English teaching. In addition to these six words, "Whose", "Whom", "Which", "How much", and "How many" are also used. Even in Japanese education, we borrowed and use the phrase "5W1H" when question sentences are taught. The six words of "5W1H" in Japanese are "itu", "doko", "dare", "nani/nan", "naze/dousite", "donoyouni", and others are "dareno", "dareni", "dore/dochira", "ikura","dorekurai", etc. As an effect of music use, Kobayashi (2016) and Shinohara (2016) said that “the balance between sympathetic and parasympathetic nerves improves and autonomic nerves are set up by listening to music". It also works very well in education as one of the learning strategies that Oxford (1990) mentions. In this article, the constitution of the "Question Word Song" that was created to enable learners to learn basic interrogative words and "interrogative words+ka" such as "itu-ka (sometime)", "doko-ka (somewhere)", and "dare-ka (someone)" are explained.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:38:19.528970
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3