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アイテム
環境条件の違いによるドライバの回避応答特性の解析
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19026
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/19026e2a8b6ec-c3f0-4f7d-b9b5-ec52567ae79b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2017-12-15 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 環境条件の違いによるドライバの回避応答特性の解析 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Analysis of Avoidance Response Characteristics for the Driver on the Differences Environmental Conditions | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
武馬, 修一
× 武馬, 修一
× 小野, 光
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言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | Handling and Stability, Driving Simulator, Human Engineering, Active Safety, Accident Avoidance | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
BUMA, Shuuichi | ||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
ONO, Hikaru | ||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
近畿大学工業高等専門学校総合システム工学科 機械システムコース | ||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
近畿大学工業高等専門学校総合システム工学科 機械システムコース | ||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
Kindai University Technical College | ||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
Kindai University Technical College | ||||||||||||||
版 | ||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学工業高等専門学校 | |||||||||||||
書誌情報 |
近畿大学工業高等専門学校研究紀要 en : Research reports Kindai University Technical College 号 10, p. 19-24, 発行日 2017-03-15 |
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ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 18824374 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | While driving a vehicle, a driver must occasionally react quickly to avoid collision with pedestrians who suddenly jump out in front of the vehicle. This research analyzed the steering response of drivers, using a car simulator and driving simulation software. The experiment, simulated in a city situation, evaluated the driving responses of eight university students, each driving in three different weather conditions; fine weather, light rain, and heavy rain. Result show a 136ms delay in driver steering response time between a fine weather situation and a rainy weather situation. | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |