@techreport{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00018762, author = {筒井, 万理子}, month = {}, note = {研究成果の概要(和文):医薬品会社によって創り出されたイノベーションである「新薬」の普及過程には、採用者である医師のパーソナル・ネットワークが重要な役割を果たしている。本研究では新薬普及期間の医師のパーソナル・ネットワークの分析を行うとともに、その分析結果の解釈、医薬品の普及過程における医薬品会社のMRの活動の究明を、医薬品会社へのインタビューを通じて行った。 研究成果の概要(英文):The network of doctors as adopters of new medicines has an important influence in the diffusion process of innovation, namely, new medicines manufactured by pharmaceutical companies. In this research, I used network analysis to examine the personal network of doctors during the period of diffusion of new medicines and interpreted the results. Further, I investigated the MR(medical representative)’s activity by interviewing pharmaceutical companies., 研究種目:若手研究(B); 研究期間:2014~2016; 課題番号:26780230; 研究分野:イノベーションの普及研究; 科研費の分科・細目:, application/pdf}, title = {パーソナル・ネットワーク分析の観点からのイノベーションの普及過程の解明}, year = {2017}, yomi = {ツツイ, マリコ} }